בחירת נתחי בשר נכונה

בחירת נתחי בשר נכונה

בין אם אתה טבח חובב ובין אם אתה שף מנוסה, ישנם דברים שהם חובה בכל אירוע, והם אלו שיקבעו אם האירוע שלכם יצליח או יהפוך לכישלון נחרץ. מה עליי לדעת לפני בחירת הבשר לאירוע?

 

בחירת בשר טרי

קודם כל, כל אירוע שמכבד את עצמו יתעסק בחומרי גלם טריים ואיכותיים. לא כל מה שאנחנו רואים בסופר או באטליז הוא בשר טרי, על אף שרשום. עלינו להיות מסוגלים להבחין בעצמנו באיכות ובטיב הבשר. צבע הנתח צריך להיות אדום בוהק, שימו לב שהנתח אינו רירי.  כמו כן, כאשר מדובר בנתח עם שומן, בחנו את צבע השומן – עליו להיות לבן לגמרי, נתח טוב יהיה משויש, כמובן שיש להימנע מנתחים מלאי גידים וסחוסים. בשר מיושן לרוב ייחשב איכותי יותר ונעים למאכל. כדי לבדוק אם הנתח מיושן היטב לחצו בעדינות על הנתח ובדקו אם נשאר שקע במקום, אם כן – הבשר מיושן בצורה נכונה. הכי חשוב, שימו לב שיש לנתח ריח אופייני לבשר.

 

בחירת נתח לפי צורת הכנה

ישנם סוגים שונים של נתחים, חלקם מיועדים לבישול איטי וחלקם מיועדים לבישול מהיר. על השף באירוע להכין תפריט בהתאם לזמנים המוקצבים לו. ישנם אירועים העוסקים בבשר מעושן, לרוב נשתמש בנתחים מיוחדים המיועדים לבישול איטי, כמו אסאדו, צוואר, כתף וכו'… אם אתם עושים אירוע העוסק באוכל מהיר, נתחים שלא צריכים בישול ארוך כמו סינטה, אנטריקוט וכאלה… עליכם להיות עוד יותר קפדניים בבחירת הבשר. בשר טרי ואיכותי הוא המפתח להצלחה, לרוב אנחנו בקושי מתבלים את הנתחים שיעודם בישול קצר, לכן הטעם של הבשר יהיה דומיננטי פה.

 

יש לציין

כדי להפיק את המירב מהאירוע שלכם, אל תסתמכו רק על בשר טרי. הקפידו שכל חומרי הגלם שלכם יהיו טריים, ונראים טוב לעין. הלקוחות מסתכלים ובוחנים את הכל. הקפידו על ניקיון וסדר, ציוד איכותי ולא פשרני, שימו לב שאתם עצמכם יצוגיים, עם חליפת שף, כובע ודברו בגובה העיניים עם העוברים והשבים. על כל שף פרטי להבין שעל אירוע שיש לו הם שיווק לעסק בפני עצמו.

 

לסיכום

אירועי שף הפכו ליותר ויותר פופולריים בשנים האחרונות. אלו שיש בהם את התשוקה להצליח, אלו שכיום מובילים בתחום הזה, יודעים בבירור שהסוד להצלחה מותנה בבחירת בשר טרי ואיכותי. לא כל סופר ואפילו לא כל קצבייה היום מחזיקה בשר טרי שראוי להיות מונח על שולחן האורחים באירוע שלכם. ישנם סוגים שונים של בשר, חלקם מיועדים לבישול איטי וחלקם לבישול מהיר, דעו להתאים את התפריט שלכם לזמן האירוע ולייעוד שלו. הקפידו לבדוק את כל הסימנים לבשר טרי ואל תסתמכו על אלו שרק מחפשים למכור לכם את הסחורה שלהם. ברגע שתמצאו מקום אמין שמוכר את סחורה איכותית וטרייה, אמצו אותו.

כתבו תגובה

שתפו את זה עם חברים

Facebook
WhatsApp
Twitter
טמפלט כללי לעמודים
טמפלט כללי לעמודים

לייעוץ או שאלות לחצו על הכפתור